Sok hely szabadult fel: leteszteltük az új Audi A3-at
Az arányok megmaradtak, elvileg a méretek is, még a fényszórók is az előző modellt idéztik. Ami új - például a rács, vagy a széles kerékívek - csak a direkt összehasonlításkor tűnik fel. Vagy ha nagyon odafigyelünk.
A belső térben már egyértelmű a változás: ezt az A3-ast más lesz vezetni. Az Audi felújította a pilótafülkét, így a kompaktautó átveszi, amit a felsőosztály vezetett be: a nagy, letisztult digitális kijelzőket. Ennek következményeképp számos gomb eltűnik a konzolról, köztük az a benyomható tekerő is, ami eddig a legtöbb funkciót irányította az autóban. Mostantól az ujjaink és a hangunk veszi át a szerepét. A kormánykerék mögötti monitor, valamint az érintőfelületek közül csak egy elementáris dolog hiányzik igazán: eltűntek a szellőzők.
A modern problémák modern megoldást követelnek, és az A3 bizony elég modernre vette a figurát. A rendszer még a kézírást is tudja értelmezni, ahogy a beszédet is. Felárért autónk további funkciókkal bővíthető, így például internethez kapcsolódó GPS-sel, vagy épp az Amazon-asszisztens Alexával. Az analóg eszközöktől a gyártó teljességgel megszabadult, egy kis monitor veszi át a helyüket. Akinek ez nem elég, befizethet a nagyobb változatra.
Az új eszközök valamivel több helyet hagynak szabadon, mint elődeik: az A3-as három centivel szélesedett. Az elülső üléseket mélyebbre lehet süllyeszteni, ezáltal javul a fejtér magassága, míg a karosszériáé változatlan marad. Ugyanez érvényes a kerekek átmérőjére, ami továbbra is 2,64 méter. Hogy az A3 hossza néhány centivel növekedett, annak kozmetikai és technikai okai vannak, de a funkción nem változtat. Mint korábban is, a csomagtartó kapacitása 380 liter, előre hajtott ülésekkel ez 1200 literre bővül.
A motorháztető alatt nem találunk meglepetést: autónk 1,5 literes, 150 lóerős benzinmotorral, illetve 2 literes dízelmotorral elérhető, szériától függően manuális, hatsebességes kuplunggal vagy hétsebesség duplakuplunggal, 10 millió forinttól elérhető. Nem sokára pedig az A3-as 245 lóerős plug-in-hybrid, illetve földgázzal működő változatban is elérhetővé válik.
Az infotainment-rendszer finomhangolása mellett a gyártó Car-to-X kommunikációt is telepített a járműbe - az ilyen technológiával ellátott autók utazási adatokat tudnak cserélni egymás között, és szükség esetén képesek egymásnak jelezni a veszélyhelyzeteket, vagy akár a közeli dugókat is.