Sok hely szabadult fel: leteszteltük az új Audi A3-at

Az első, gyors pillantás során még nem tűnik fel semmi: az új Audi A3-as frissebbnek tűnik, mint az elődje, ám nem túl sokban különbözik tőle.
Sok hely szabadult fel: leteszteltük az új Audi A3-at

Az arányok megmaradtak, elvileg a méretek is, még a fényszórók is az előző modellt idéztik. Ami új - például a rács, vagy a széles kerékívek - csak a direkt összehasonlításkor tűnik fel. Vagy ha nagyon odafigyelünk.

A belső térben már egyértelmű a változás: ezt az A3-ast más lesz vezetni. Az Audi felújította a pilótafülkét, így a kompaktautó átveszi, amit a felsőosztály vezetett be: a nagy, letisztult digitális kijelzőket. Ennek következményeképp számos gomb eltűnik a konzolról, köztük az a benyomható tekerő is, ami eddig a legtöbb funkciót irányította az autóban. Mostantól az ujjaink és a hangunk veszi át a szerepét. A kormánykerék mögötti monitor, valamint az érintőfelületek közül csak egy elementáris dolog hiányzik igazán: eltűntek a szellőzők.

A modern problémák modern megoldást követelnek, és az A3 bizony elég modernre vette a figurát. A rendszer még a kézírást is tudja értelmezni, ahogy a beszédet is. Felárért autónk további funkciókkal bővíthető, így például internethez kapcsolódó GPS-sel, vagy épp az Amazon-asszisztens Alexával. Az analóg eszközöktől a gyártó teljességgel megszabadult, egy kis monitor veszi át a helyüket. Akinek ez nem elég, befizethet a nagyobb változatra.

Az új eszközök valamivel több helyet hagynak szabadon, mint elődeik: az A3-as három centivel szélesedett. Az elülső üléseket mélyebbre lehet süllyeszteni, ezáltal javul a fejtér magassága, míg a karosszériáé változatlan marad. Ugyanez érvényes a kerekek átmérőjére, ami továbbra is 2,64 méter. Hogy az A3 hossza néhány centivel növekedett, annak kozmetikai és technikai okai vannak, de a funkción nem változtat. Mint korábban is, a csomagtartó kapacitása 380 liter, előre hajtott ülésekkel ez 1200 literre bővül.

A motorháztető alatt nem találunk meglepetést: autónk 1,5 literes, 150 lóerős benzinmotorral, illetve 2 literes dízelmotorral elérhető, szériától függően manuális, hatsebességes kuplunggal vagy hétsebesség duplakuplunggal, 10 millió forinttól elérhető. Nem sokára pedig az A3-as 245 lóerős plug-in-hybrid, illetve földgázzal működő változatban is elérhetővé válik.

Az infotainment-rendszer finomhangolása mellett a gyártó Car-to-X kommunikációt is telepített a járműbe - az ilyen technológiával ellátott autók utazási adatokat tudnak cserélni egymás között, és szükség esetén képesek egymásnak jelezni a veszélyhelyzeteket, vagy akár a közeli dugókat is.

Kapcsolódó cikkek

Autós családi utazáskor sem kell lemondani az aktív kikapcsolódásról

Autós családi utazáskor sem kell lemondani az aktív kikapcsolódásról

Ha kocsival indulunk útnak, nem jelenti azt, hogy nem bicajozhatunk.

Mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről?

Mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről?

Összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a vezetéstechnikai tréningekről, illetve hogy milyen előnyök várnak minket egy ilyen képzésen.