Mercedes-Benz E kupé és kabriolet - Ledobott ráncok

A stuttgarti márka az E-osztály legfényesebb és legcsillogóbb darabjait újította fel. A bevetett technológiák meglehetősen előre mutatók.
Új Mercedes E osztály

Az ősszel kerülnek a szalonokba az alaposan felfrissült Mercedes-Benz E kupé és kabriolet modellek. A frissítés ”rájuk fért”, ugyanis a 2017-ben piacra került autóknál főleg az elektronikai rész, azaz a kijelző rendszer a leggyorsabban avuló. Plusz ott vannak a legfrissebb környezetvédelmi szabályzók, amelyek miatt a motorokat kellett frissíteni. A leginkább előremutató fejlesztést a kormányon mutatták be. Elsőre apróságnak tűnik, de az önvezetési technológia fejlesztése és a vezetési szokások minél jobb megismerése szempontjából nagy a jelentősége.

A Merci azt vetette be, hogy a karima alá betett egy érzékelőt, amely pontosan érzékeli, hogy a sofőr hol fogja a volánt. Mivel a XXI. században vagyunk, ezért ez a felület kapacitív, ami azt jelenti, hogy nem csak azt érzékeli, hogy hol érnek hozzá, hanem azt is, hogy milyen erővel, hány helyen... Így rendkívül pontosan meg tudják figyelni a sofőrök szokásait, amelyek nagyon jól jönnek az önvezető rendszer tökéletesítésénél. A külsejükben alig módosult autókban természetesen megérkeztek a vezetési segédek legfrissebb, legfejlettebb kiadásai is.

A műszerfal is frissült, 10,25 és 12,3 colos képernyőből lehet választani, amelyekből természetesen kettő található egymás mellett. A Mercedes A osztály nagyot robbantott a műszerfalával, amihez nagyban hozzájárult a MBUX rendszer, a hangvezérlésével és a szolgáltatásaival. Ezt is megkapta az E osztály kupé és a nyitott változata.

A vezető és az utasainak a kényeztetése új szintet lépett, a kulcsszó: energizálás. Az energia szint felhozására zenét, az autó belső fényeinek a hangulatát, ülés masszázst és a Garminnal történő együttműködést alkalmaznak. Az amerikai vállalat navigációkban és az okosórákban is nagyon erős. A Garmin utóbbi téren szerzett komoly szaktudását használják ki az együttműködésben.

A motoroknál a zöldítésen volt a fő hangsúly, ez annyit jelent, hogy az összes erőforrás megkapta a 48 voltos lágy hibrid rendszert. Ezt a technikát elnevezték EQ Boost-nak. A négyhengeres dízelek ezentúl 194 lóerővel és a 400 Nm-rel érhetők el, a benzines kétliteresnél ez 197 lóerő és 320 Nm. A háromliteres - már soros elrendezésű - dízel 700 Nm-rel és 340 lóerővel kápráztat.

A belépő szintű AMG modell az E53 típusjelet kapta. Itt 22 lóerővel és 250 Nm-rel segít be az ISG néven futó, 48 volttal működő indítómotor/generátor egység. A nyitott és az E53 kupét 435 lóerő és 520 Nm mozgatja.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Hogyan használd autóban az ózongenerátort?

Mire jó egyáltalán egy ózongenerátor? Mutatjuk.

Megváltoztatható az autók alvázszáma?

Megváltoztatható az autók alvázszáma?

Az alvázszám segítségével, akár a megtekintése nélkül is sokat tudhatunk meg egy kocsiról.

Új Mercedes E osztály

Mercedes-Benz E kupé és kabriolet - Ledobott ráncok

Megújult a Mercedes E osztály, különleges kormányt is kapott