Minden más maradt: leteszteltük a VW Golf eTSI-t

A Golf új generációja a digitalizációra épül, így elsőre sok mindent kell megszoknunk tőle.
Minden más maradt: leteszteltük a VW Golf eTSI-t

Hogy egy fontos erényt megtartott, az már első pillantásra egyértelmű: a Golf nyolcadik generációja sem olyan autó, ami mellett szó nélkül elmehetünk. Ilyen sosem volt, nem is lesz.

Ha az elhaladók tekintete végigfut rajta, vagy a citromsárga lakkozáson akad meg, vagy a jellegzetes formán, amiről egyértelmű, hogy “hoppá, ez itt a legújabb Golf!”.

A méreten kívül nem sok változott. Annak tekintetében pedig valamivel alacsonyabb és aerodinamikusabb kialakítást kapott. A hely tágas maradt elől, hátul és a csomagtartóban is.

Autónk mild-hybrid, 48 voltos rendszerrel és liítium-ion elemekkel, ami olykor a motormentes haladást is lehetővé teszi. Ehhez 1,4 literes, négyhengeres benzinmotor társul, méghozzá egy hétsebességes, dupla kuplungos változat.

Hogy a sofőr ezáltal mennyi üzemanyagot tud megspórolni? Gyakorlatilag semennyit. Inkább a start-stop rendszer irányítása során érezzük a hybrid adta kényelmet, bár elég renyhén kezd neki a feladatának.

Ezen felül azonban a 150 lóerős motor remekül passzol a VW-hez: kellő erőbedobással látja el a feladatát, legfeljebb magas fordulatszámon válik a hangja kissé zavaróvá. Összességében azonban hibátlan a vezérlés. Ehhez passzol a kormányzás is, ami anélkül kielégítően precíz, hogy bármilyen idegesség érződne rajta. Így tehát a Golf kívül és belül is hű marad a megszokott erényeihez.

Belép a képbe a digitalizáció

A szolgáltatásokban ugyanakkor lezajlott egy kisebb forradalom, amit onnan veszünk észre, hogy sofőrként egyik gombról sem tudjuk első látásra megállapítani, vajon mi lehet a feladata?

Lényeges darab az újonnan beszerelt touchscreen, ahol különböző menük közt szörfölhetünk, és ez kellően össze is zavarja az embert. Ugyanakkor számos funkciót irányíthatunk gombokkal, valamint szóbeli vezérléssel is.

Minden problémamentesen működik - már ha egyszer megtanultuk a technikáját. A hagyományos vezérléssel szemben azonban nehéz átlátnunk, pontosan milyen előnnyel is szolgált ez a digitális forradalom.

Mindenesetre izgalmas látványelem a belső teret különböző színekben megvilágító, állítható fény. Ennél hasznosabb jellemző az ún. Car 2X funkció, ami arra figyelmeztet, ha a közelünkben valamilyen veszélyhelyzet alakult ki.

Ami az árat illeti: a DSG-vel és a stíluselemekkel ellátott Golf mild-hybrid induló ára 12 és félmillió forint, amivel nem a luxuskategóriát erősíti. Sőt, a 130 lóerős, benzines változat már 9 és félmillióért a miénk lehet.

Kapcsolódó cikkek

Felejtsd el a tankolást: itt vannak a legjobb elektromos robogók

Felejtsd el a tankolást: itt vannak a legjobb elektromos robogók

Az alábbi cikkben azzal foglalkozunk, hogy miként felejtsd el a tankolást, ha itt vannak a legjobb elektromos robogók, amik elérhetők számunkra is.

5 nélkülözhetetlen terepjáró kiegészítő, ami nélkül nem érdemes terepre menni

5 nélkülözhetetlen terepjáró kiegészítő, ami nélkül nem érdemes terepre menni

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza a terepjárók használata.

Dízeles vagy benzines: melyik a jobb?

Dízeles vagy benzines: melyik a jobb?

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy hazánkban az autók jó részének életkora meghaladja a tíz évet, és mégis ezeknek az autóknak is folyamatosan nő az ára.