Osztályharc egy anti-SUV-ban: leteszteltük a Skoda Superb Kombit

A 660 és 1950 liter közötti kapacitás elegendő bármilyen bevásárláshoz - már ha éppenséggel nem egybeépített konyhabútort veszünk. Bármilyen hobbihoz is, talán a léghajózást kivéve.
A karosszéria kontextusában tűnnek fel igazán ezek az értékek: ennyi minden befér, és még csak nem is egy kistehert, vagy egy monstrum méretű SUV-ot vezetünk? A Skoda Superb Mini logikus választásnak tűnik.
Szolid belső tér, nyugis motor
Bár a második sorban a lábtér méretével kevés limó szállhatna versenybe, a nem hivalkodó anyagválasztás és a szűkös tárolók éreztetik, hogy mégis egy feltörekvő alsóbb kategóriás autóról beszélünk.
A felületek stabilnak, ám még annál is nyersebbnek, megmunkálatlanabbnak tűnnek, mint amit a technikai rokon Passat-ban találnánk. A letisztult belső térben kényelmes lábtérrel és erős deréktámasszal kialakított üléseket találunk.
Hogy a kombiból lazán, majdnem kipihenten szállunk ki, az annak köszönhető, hogy a Skoda a szó legjobb értelmében eseménymentesen halad. Egyedül a rövid, erőteljes lökéseket nem szereti 190 lóerős tesztautónk, aminek maximálisan 400 Newtonméteres forgónyomatéka kevesebb, mint 2000-es fordulatszámot küld az aggregátornak.
A 2 literes, dízelmotoros tesztautónkhoz hétsebességes váltó tartozik. Ezt a konfigurációt csak a meghajtott kerekek száma befolyásolja. A kereszteződéseknél érezzük, hogy tesztautónk összkerékhajtás helyett elsőkerék-meghajtással bír: a start-stop automatika vonakodva működik, a duplakuplung renyhén reagál.
6,8 literes átlagfogyasztásunk ugyan jóval a gyártó által megadott érték fölött helyezkedik el, ám egy 1,6 tonnás súlyú járműhöz képest még egészen tűrhető.
Értékelés
Vezetési élmény 3/4
Kellemesen stresszmentes.
Teljesítmény 2/4
2 literes, négyhengeres turbódízelmotor
190 lóerő (140 kW)
Max sebesség 230 km/óra
0-100 km/h: 8,4 s
Fogyasztás 2/4
4,5 liter (normál), 6,8 liter (a teszt során)
Ár 2/4
10 millió 300 ezer forinttól
A tesztautó értéke 19 és félmillió forint