Osztályharc egy anti-SUV-ban: leteszteltük a Skoda Superb Kombit

A Skoda legnagyobb kombijában markáns különbséget találunk a csomagtér méretei, valamint annak volumene közt.
Osztályharc egy anti-SUV-ban: leteszteltük a Skoda Superb Kombit

A 660 és 1950 liter közötti kapacitás elegendő bármilyen bevásárláshoz - már ha éppenséggel nem egybeépített konyhabútort veszünk. Bármilyen hobbihoz is, talán a léghajózást kivéve.

A karosszéria kontextusában tűnnek fel igazán ezek az értékek: ennyi minden befér, és még csak nem is egy kistehert, vagy egy monstrum méretű SUV-ot vezetünk? A Skoda Superb Mini logikus választásnak tűnik.

Szolid belső tér, nyugis motor

Bár a második sorban a lábtér méretével kevés limó szállhatna versenybe, a nem hivalkodó anyagválasztás és a szűkös tárolók éreztetik, hogy mégis egy feltörekvő alsóbb kategóriás autóról beszélünk.

A felületek stabilnak, ám még annál is nyersebbnek, megmunkálatlanabbnak tűnnek, mint amit a technikai rokon Passat-ban találnánk. A letisztult belső térben kényelmes lábtérrel és erős deréktámasszal kialakított üléseket találunk.

Hogy a kombiból lazán, majdnem kipihenten szállunk ki, az annak köszönhető, hogy a Skoda a szó legjobb értelmében eseménymentesen halad. Egyedül a rövid, erőteljes lökéseket nem szereti 190 lóerős tesztautónk, aminek maximálisan 400 Newtonméteres forgónyomatéka kevesebb, mint 2000-es fordulatszámot küld az aggregátornak.

A 2 literes, dízelmotoros tesztautónkhoz hétsebességes váltó tartozik. Ezt a konfigurációt csak a meghajtott kerekek száma befolyásolja. A kereszteződéseknél érezzük, hogy tesztautónk összkerékhajtás helyett elsőkerék-meghajtással bír: a start-stop automatika vonakodva működik, a duplakuplung renyhén reagál.

6,8 literes átlagfogyasztásunk ugyan jóval a gyártó által megadott érték fölött helyezkedik el, ám egy 1,6 tonnás súlyú járműhöz képest még egészen tűrhető.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Kellemesen stresszmentes.

Teljesítmény 2/4

2 literes, négyhengeres turbódízelmotor

190 lóerő (140 kW)

Max sebesség 230 km/óra

0-100 km/h: 8,4 s

Fogyasztás 2/4

4,5 liter (normál), 6,8 liter (a teszt során)

Ár 2/4

10 millió 300 ezer forinttól

A tesztautó értéke 19 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja

Leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Az Audi elektromos SUV-ja nem lett sportosabb, csak kitartóbb.

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Egy mini-SUV sok hellyel és egyszerű megoldásokkal