Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Egy kis lurkó, aki még állni is alig tud, perceken át bámult az autónkra. Ezt a hatást váltotta ki belőle a nyitott tetejű McLaren.
Leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Néhány méterről szemlélt bennünket a dugóban, az anyukája kísérte. A fiú csak akkor vette le a szemét rólunk, amikor továbbindulunk. Az anyuka ugyan forgatja a szemét, de nem tud elfojtani egy kis mosolyt.

Kevés autó képes ennyire lelkesíteni. A gyors brit járgány kizárólag pozitív reakciókat vált ki: semmi irigység, morgás vagy bosszankodás a szén-dioxid kibocsájtás miatt. Csak feltartott hüvelykujjak és rövid beszélgetések. Mindig valami ilyesmi: “Hogy hány lóerő? Azt a mindenit!” És: “Ez könnyebb mint a Ferrari, igaz?” Ez minden lámpánál és pláne minden benzinkúton lejátszódik.

A szerénység, mint luxus

Meg kell szokni ezt a fajta figyelmet. Ez az elve a McLarennek is. Ám a Lambók és Porschék luxusát a britek kispórolták: a komfort a sminktükrökben és a második ablaktörlőben mutatkozik meg. Általában itt csak az engedélyezett, aminek a súlya kevés, és ami feltétlenül szükséges, így például a klímaberendezés és az emelőfunkció.

Az 570 S-ben az embernek jobb a vezetésre koncentrálnia: a kormánykeréken nem találunk zavaró gombokat. Persze, navigáció és bluetooth jár az autóhoz egy parányi tabletbe rejtve a középső konzolon, ám ezt álló motorral a legjobb használni.

Ígéretéhez képest ez a szuper sportautó döbbenetesen kényelmes: a vékonyan párnázott ülések éppen a megfelelő pontokon simulnak hozzánk. A belső tér kialakításában megannyi ergonomikus megoldást találunk, ahogy érezni a befektetett időt is.

A tökéletes pozícióhoz az üléseket süllyeszthetjük 1-2 centiméterrel. Habár objektíve ilyenkor már majdnem az aszfaltot karcoljuk az alfelünkkel, ez szükséges a McLaren mozgásának pontos érzékeléséhez.

Az autóban minden fantasztikusan direkt: a futómű, a vezérlés és a motor is. A rugózás és a tompítás kapcsolata az utakkal példásnak bizonyul. A McLaren 328 km/órás végsebességével az egyik leggyorsabb autó, ami még forgalomba kerülhet, ám a könnyed felépítésnek és az aerodinamikai kialakításnak hála még így is szinte takarékos.

Értékelés:

Vezetési élmény 4/4

Fantasztikusan direkt, mennyeien gyors és kielégítően kényelmes

Teljesítmény 4/4

3,8 literes, nyolchengeres turbóbenzinmotor

570 lóerő (419 kW)

Max sebesség 328 km/óra

0-100 km/h: 3,2 s

Fogyasztás 3/4

10,7 liter/100 km (normál)

10,3 liter/100 km (a teszt során)

Ár 3/4

72 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Egy autópályára szabadult szörnyeteg: leteszteltük a McLaren 570S Spider-t

Több, mint 570 lóerő, és 10 literes autópályai fogyasztás jellemzi.

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Egy mini-SUV sok hellyel és egyszerű megoldásokkal

Leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Az Audi elektromos SUV-ja nem lett sportosabb, csak kitartóbb.