A három motoros SUV: leteszteltük a Mitsubishi Outlander PHEV-t

Szeretnénk ezt az Outlandert szeretni. Nem csak azért, mert jól mutat az óvoda elé leparkolva, hanem azért, mert nem egy tucatjárgány.
A három motoros SUV: leteszteltük a Mitsubishi Outlander PHEV-t

Németországban például ez a legtöbbet vásárolt Plug-in Hybrid. Kevesebbe is kerül, mint dízelmeghajtású konkurenciája, és szinte egyedi motorkoncepciót valósít meg.

Mindez szimpatikussá teszi - ám hamar megérződnek az autó gyengéi, amikkel a Mitsubishi a második nagy ráncfelvarrás után sem tudott megbirkózni. 2012 óta ez már az Outlander harmadik generációja: hét ember fér be, közülük négy fér el kényelmesen. 2013-ban vezette be a márka a Plug-in hybridet. Itt harmadik sort már nem találunk, hiszen ennek helyén az akku és a hajtáslánc helyezkedik el.

A csomagtér tehát összement. Ezért cserébe viszont néma csendben dolgozik a motor, ami 54 kilométeren át képes tisztán árammal működni. Na jó, a héköznapokban ez az érték inkább 30-40 kilométerre módosul.

Két elektromotor szolgálja ki az Outlandert egy-egy tengely mentén. Ha a 13,8 KWh-s kapacitású akksi lemerül, besegít a hagyományos motor: energiát ad a generátornak, ami ezzel feltölti az akkut, így folytathatjuk az utat elektromosan.

Gyengeségek a vezetés során

A 2,4 literes benzinmotor csak a magasabb sebesség mellett fejti ki a hatását az első kerekeken. 135 lóerejével az autó menet közben szerényen gazdálkodik. A városban viszont inkább csak az elektromotor és az erőteljes benzinmotor együttműködése az, ami igazán számít nekünk.

Aki gyakran tölt, az kevés benzinnel, vagy akár teljességgel benzinmentesen vezetheti a Mitsubishi-t. Magas sebesség mellett megnő az autó étvágya, ilyenkor gördülékenyebb és vezetni is kellemesebb érzés.

Sportmódban viszont nem remekel, méghozzá a kormány érzéketlensége miatt. A Mitsubishi javított az első években még igen döcögős futóműn, az új modell már komfortosabb - de a kemény lökésekkel még így sem tud mit kezdeni. A vezetési élményben előrébb jár a konkurencia.

Ám ez az árról nem mondható el: az Outlander PHEV 9 millió forintnál kezdődik, amibe az elektromotor még nem értendő bele. Teljesen felszerelten 17 millió 800 ezer forintért juthatunk hozzá. Akit nem zavarnak az anyagok, a kidolgozottság és a komfort hiányosságai, annak az Outlander reális választás.

Értékelés

Vezetési élmény 1/4

Döcögős, szétkapcsolt és érzéketlen, de javult a korábbi modellekhez képest

Teljesítmény 2/4

2,4 literes szívóbenzinmotor

135 lóerő (99 kW)

Max sebesség 170 km/óra

0-100 km/h: 10,5 s

Fogyasztás 3/4

1,8 liter (normál), 2 és 8 liter közt (a teszt során, üres és teli akksival)

Ár 3/4

9 millió forinttól

A tesztautó értéke 13 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja