Árammal megyünk munkába, motorral a nyaralni: leteszteltük a Mercedes C 300 de-t

Sok ötlet könnyen hangzik, valójában azonban komplikált. Ilyen például egy Plug-in Hybrid dízelmotorral.
Árammal megyünk munkába, motorral a nyaralni: leteszteltük a Mercedes C 300 de-t

Tisztán elektromos, gázmentes susogás, takarékosság a hosszú távokon - remek tulajdonságok, de nagy árat fizetünk értük. A kibocsátáskontroll a dízelnél nem egyszerű művelet, az elektromos húzóerő pedig helyet igényel.

Ezek olyan kompromisszumok, amiket nem sok gyártó vállalna, sőt: jelenleg csak a Mercedesnél találunk plug-in dízelt. A C 300 erőteljes, 194 lóerős dízelmotorral, valamint egy 90 kW-s elektromotorral halad, esetleg mindkettő 306 lóerős kombinációjával. Hogy ez miért is éri meg? Mert így normál fogyasztásunk 100 kilométeren mindössze 1,5 liter.

Az autó vagy 40 kilométeren keresztül képes kizárólag az akksi használatával haladni. Mi többször megszakítjuk az utat, így nő az áramfogyasztásunk, mivel az elektromos klímarendszernek ilyenkor előlről kell kezdenie, hogy lehűtse az autó belső terét. Emiatt a hatótávolság inkább 30 kilométerre rövidül. A dízel visszafogottan működik, az e-motor is: körülbelül 10 százalékos töltöttségünk marad a végére, amihez fékezéskor még további áramot generálunk, amit autónk elinduláskor használ fel.

A tér elosztása nem a legokosabb, hiszen az akksi a csomagtartó közepén helyezkedik el, így az egyébként 435 literes űrtartalomból alig 300 liter marad.

Egyebekben az autó tipikus C-osztály maradt: az aeronautika lehetővé teszi, hogy a karosszéria a komfort-program során guruló és forgó mozgást végezzen. Ilyenkor az autó valamivel puhábbnak érződik, mint azt a súlya sugallná. Sportmódban az autó feszesebben vezet és rugózik. Összességében a kétmotoros rendszer kiválóan működik, és jobban járunk vele, mintha a sima dízeles verzióra fizettünk volna be.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Széles paletta a komfort és a sport között, jó hatótávolság

Teljesítmény 3/4

2 literes dízel, elektromotor

összteljesítmény 306 lóerő (225 kW)

Max sebesség 250 km/óra

0-100 km/h: 5,7 s

Fogyasztás 3/4

1,5 liter (normál), 5,2 liter (üres akkuval)

20,8 kWh (elektromosan)

Ár 2/4

17 millió forinttól

A tesztautó értéke 28 és félmillió forint


Kapcsolódó cikkek

Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

Plug-in-hybrid formában érkezik, a közkedvelt SUV ráadásul alaposan felfrissült.

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja