Golf osztály extra csomagtérrel: leteszteltük a Hyundai i30 fastbacket

A közel 350 literes csomagtér azt jelenti, az autó - modelltől függően - 1200-tól 1300 literes kapacitásig bővíthető.
Golf osztály extra csomagtérrel: leteszteltük a Hyundai i30 fastbacket

Ami a látványt illeti, az i30 fastback a ferdehátú és a limuzin között helyezkedik el. Közel 12 centiméterrel hosszabb, mint a klasszikus kompaktmodell, ez az extra hossz kizárólag a hátulját nyújtja meg.

Ezzel aztán extra helyet kapunk: 450 liter passzol a csomagtartóba, előre döntött ülésekkel ebből 1351 liter lehet. A hátsó ülés emellett kellő mennyiségű fej- és lábteret biztosít, habár a Hyundai a tetőt némiképp megsüllyesztette.

Elől az ember jól ül, nem kifejezetten luxus vagy extravagáns körülmények közt, ehhez képest azonban legalább a kilátás elfogadható. Az Infotainment-rendszer működése jól látható, ám sajnos elsősorban érintéssel operál, ehhez képest viszont kicsit túl messzire ül a sofőrtől. A kidolgozottság szolid és mértékletes, a felületek homogének. A keskeny kormánykerék szinte belesimul az ember kezébe.

Mindez a városban el is megy, ám aki néha-néha sportosabb vezetésre vágyik, az jobban értékelne valamivel több súlyt és jobb visszajelzést. A fastback név dacára az i30-asnak nem a gyorsaság áll jól: nem rugózik éppen lágyan, még ha a bukkanókat viszonylag gördülékenyen is veszi.

A 1,4 literes turbóbenzinmotor a komótos tempót alacsony fogyasztással hálálja meg. Városban a 7,5 liter sűrű forgalomban, hideg időben elmegy. Autópályán, autóutakon és a városban átlagot vonva a mutató 6,5 literen állapodik meg, ám ehhez a hatfokozatú sebváltót még sportmódban sem szabad sokat gyötörni. A száguldozásra a 140 lóerős motor nem igazán alkalmas.

Így az i30 fastback még szokatlan formája dacára is beilleszkedhet a mainstream-be. Feltűnés- és komplikációmentesen halad, még ha nem is fantasztikusan. Az ára sem fog minket földhöz vágni, ám itt egy jó tanács: aki hasonló teljesítményre vágyik, és kibékül az éppen csak kevésbé hivalkodó külsővel, annak a sima i30-as is korrekt választás - 200 ezer forinttal olcsóbban.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Többnyire komfortos, nem túl sportos.

Teljesítmény 2/4

1,4 literes négyhengeres turbóbenzinmotor

140 lóerő (103 kW)

Max sebesség: 210/óra

0-100 km/h: 9,1 s

Fogyasztás 2/4

5,9 liter (normál)

6,4 liter körül (a teszt során)

Ár 3/4

7 millió 7 ezer forint

A tesztautó értéke 10 millió forint


Kapcsolódó cikkek

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja

Egy sportos dízel-kombi: leteszteltük a Audi A6-ost

Egy sportos dízel-kombi: leteszteltük a Audi A6-ost

A szolgáltatások tömkelege helyett alacsonyabb fogyasztást kapunk