Golf osztály extra csomagtérrel: leteszteltük a Hyundai i30 fastbacket
Ami a látványt illeti, az i30 fastback a ferdehátú és a limuzin között helyezkedik el. Közel 12 centiméterrel hosszabb, mint a klasszikus kompaktmodell, ez az extra hossz kizárólag a hátulját nyújtja meg.
Ezzel aztán extra helyet kapunk: 450 liter passzol a csomagtartóba, előre döntött ülésekkel ebből 1351 liter lehet. A hátsó ülés emellett kellő mennyiségű fej- és lábteret biztosít, habár a Hyundai a tetőt némiképp megsüllyesztette.
Elől az ember jól ül, nem kifejezetten luxus vagy extravagáns körülmények közt, ehhez képest azonban legalább a kilátás elfogadható. Az Infotainment-rendszer működése jól látható, ám sajnos elsősorban érintéssel operál, ehhez képest viszont kicsit túl messzire ül a sofőrtől. A kidolgozottság szolid és mértékletes, a felületek homogének. A keskeny kormánykerék szinte belesimul az ember kezébe.
Mindez a városban el is megy, ám aki néha-néha sportosabb vezetésre vágyik, az jobban értékelne valamivel több súlyt és jobb visszajelzést. A fastback név dacára az i30-asnak nem a gyorsaság áll jól: nem rugózik éppen lágyan, még ha a bukkanókat viszonylag gördülékenyen is veszi.
A 1,4 literes turbóbenzinmotor a komótos tempót alacsony fogyasztással hálálja meg. Városban a 7,5 liter sűrű forgalomban, hideg időben elmegy. Autópályán, autóutakon és a városban átlagot vonva a mutató 6,5 literen állapodik meg, ám ehhez a hatfokozatú sebváltót még sportmódban sem szabad sokat gyötörni. A száguldozásra a 140 lóerős motor nem igazán alkalmas.
Így az i30 fastback még szokatlan formája dacára is beilleszkedhet a mainstream-be. Feltűnés- és komplikációmentesen halad, még ha nem is fantasztikusan. Az ára sem fog minket földhöz vágni, ám itt egy jó tanács: aki hasonló teljesítményre vágyik, és kibékül az éppen csak kevésbé hivalkodó külsővel, annak a sima i30-as is korrekt választás - 200 ezer forinttal olcsóbban.
Értékelés
Vezetési élmény 3/4
Többnyire komfortos, nem túl sportos.
Teljesítmény 2/4
1,4 literes négyhengeres turbóbenzinmotor
140 lóerő (103 kW)
Max sebesség: 210/óra
0-100 km/h: 9,1 s
Fogyasztás 2/4
5,9 liter (normál)
6,4 liter körül (a teszt során)
Ár 3/4
7 millió 7 ezer forint
A tesztautó értéke 10 millió forint