Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

A Tiguannak nem kell példaképet keresnie: messze a VW legnépszerűbb SUV-ja, és az eladási számok csak egyre növekednek.
Lehet gyors vagy takarékos: leteszteltük az új Tiguan Hybrid-et

A sikermodell egyértelműen a magasabb köröket célozza meg: a ráncfelvarrás után olyan arcot kapunk, ami az elitre optimalizált. A hűtőrács is átveszi ezt a friss dizájnt, hogy az autó még középkorúan is üdének hasson.

A kozmetikán túl azonban valami más is érdekessé teszi a VW-t: az autó ugyanis két motorral bővült. A klasszikus benzin- és dízelváltozat mellett egy plug-in-hybridet találunk, amivel autónk akár 50 kilométert is elektromosan tehet meg.

Strukturálisan semmi nem változott: a Tiguan mindössze hüvelykujjnyit növekedett, ezzel elérve a 4,50 méteres hosszúságot. A motorháztető valamivel magasabban foglal helyet, mint eddig. Ezen felül azonban minden a jól megszokott: maradtak a már bejáratott méretek és űrtartalom-értékek.

Maga a SUV mégis modernebbé vált. A belső térben a klasszikus VW klímaberendezés tekerőit és gombjait érintőfelületek váltották le. A kormánykerék mégis valódi gombokra hagyatkozik, és inkább az érintésre érzékeny elemekkel lett kiegészítve. Mindkét újdonság szabadon választható, ahogy a digitális sebességmérő is.

Mint korábban, az autóban találunk sebesség-, távtartó- és nyomkövető segédet is. Ám az átdolgozott verzióban mindezek már magabiztosan működnek, nem csupán a hibákra reagálnak. A felelősségteljes magatartás a sofőrtől, ha a kezét a kormánykeréken tartja, ugyanis annak már a puszta érintés is elegendő.

A nagy előrelépést a Tiguan motorprogramja jelenti. A Tiguan eHybridjében egy 1,4 literes benzinmotor és egy elektromotor együtt, vagy egymástól függetlenül is működik, az erőt duplakuplung-rendszer szállítja az első tengelynek.

Tisztán elektromosan az autó legfeljebb 130 km/óra sebességgel halad, és kellően kitartó ahhoz, hogy a legtöbb munkába járó az oda- és visszautat is kényelmesen teljesíthesse. A motorok összteljesítménye 245 lóerő. Ezzel együtt ez a modell nem a legnagyobb teljesítményű: abban a sportos kialakítású Tiguan R viszi el a pálmát. A gyártó akár drift-módot is programozhatna bele, ám az nem illene az autó konzervatív lelkületéhez.

A Tiguan része maradt a klasszikus motor is, ami azonban modernebbé vált: a VW minden dízelmotort lecserélt, az új, 2 literes motorok már kevesebb káros anyagot juttatnak a légkörbe. Ezek a motorok 115, 150 és 200 lóerős teljesítménnyel elérhetőek. A benzinmotor ugyanakkor alig változott, csak a 2 literes verzió teljesítménye nőtt 230 lóerőről 245-re.

A pontos árakat ősszel tudhatjuk meg, ám a SUV várhatóan drágább lesz, mint korábban: körülbelül 10 millió forintos árral számolunk a 130 lóerős, bezines, kézi váltós modellért.

Kapcsolódó cikkek

Kicsi, praktikus és hibrid: leteszteltük a Honda Jazz-t

Kicsi, praktikus és hibrid: leteszteltük a Honda Jazz-t

A szépsége ellenére több, mint egy dizájnerautó

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja