Sportos fellépés, takarékos debütálás és garantált szórakozás: leteszteltük az új Skoda Fabiát

Ez a kis Fabia csak színleli a sportosságot: spoiler elől-hátul, vadóc ülések, Monte Carlo-embléma.
Sportos fellépés, takarékos debütálás és garantált szórakozás: leteszteltük az új Skoda Fabiát

A valóságban 1 literes, háromhengeres benzinmotorral, 95 lóerővel, ötfokozatú manuális váltóval és elsőkerékhajtással van ellátva - ezekkel a jellemzőkkel pedig legfeljebb a VW Polo konkurensei közé sorolhatja magát, 4 méteres hosszával pedig viszonylag kicsinek számít.

Ám ami a belső teret illeti, semmi okunk a panaszra: a Fabia elegendő helyet kínál a második sorban, 330 és 1150 liter közti kapacitásával pedig bőséges csomagteret is. Találunk különböző helyekre felakasztható tartókosarakat, elválasztó hálókat és tárolóelemeket - ezekbe passzolnak a nagyobb tárgyak és az apróságok is.

A sok műanyag ellenére az autó belső tere inkább praktikusnak, mintsem rusztikusnak hat. Az egyrészes sportülések és a karbonnyomatos betétek jócskán javítják az összképet, a sportkormány is harmonizál vele. Kielégítően precíz vezérlést kapunk, elfogadható mértékű visszajelzéssel. A rugózás és a tompítás mértéke is megfelel a szokásos sztenderdnek.

Az 1,21 kilós autóhoz elegendő, ha nem is kiugróan jó a 160 Newtonméteres forgatónyomaték. Ami a fogyasztásunkat illeti, az a fedélzeti számítógépünk kijelzője szerint stabilan 6 liter alatt marad, anélkül, hogy különösebben vissza kéne fogni magunkat, legfeljebb 5,9-re kúszik fel a mutató.

Akinek ezek hallatán megjött a kedve a Fabiához, 7 millióért egy szórakoztató kisautót kap, amibe élmény minden reggel bepattanni. Más kérdés, hogy ha a külső is épp olyan sportos lenne, mint a belső, azt ki tudná kihasználni egyáltalán?

Értékelés

Vezetői élmény 2/4

Puha és komfortos, egészen más, mint amit a sportos küllem alapján hittünk

Teljesítmény 2/4

1 literes, háromhengeres benzinmotor

95 lóerő (70 kW)

Max sebesség 184 km/óra

0-100 km/h: 10,8 s

Fogyasztás 3/4

4,6 liter (normál), 5,9 liter (a teszt során)

Ár 3/4

7 millió forinttól

A tesztautó értéke 8 millió 700 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5 teszt - Erre vártunk

Igen jól és takarékosan működik a mindennapokban a Ford tölthető hibrid suvja

Leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Az Audi elektromos SUV-ja nem lett sportosabb, csak kitartóbb.