Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

A Renault Captur-nél a magas fokú praktikum a legfőbb szempont, méghozzá egyszerű eszközökkel. Ez nincs másképp a legújabb verziónál sem.
Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t

Az első generáció 2013 óta azt szállítja, amit a fiatal, gyermekes családok egy autótól elvárnak: sok heyet és kézenfekvő megoldásokat az elkerülhetetlenül felmerülő problémákra.

A modellváltással a Renault kibővítette a helykínálatot, ám kevesebbet találunk a megnyerő, apró részletekből. Ezt a több elektronikus asszisztencia és modern technikai platform kompenzálja. Összességében a mini-SUV jól felszerelt a hétköznapokban, habár néha a Clio technikai ikertestvéreként okozhat bosszúságot is.

A sportos sofőrnek nem a Captur a legjobb választás

4,23 méteres hosszával a Renault legkisebb SUV-ja lekörözi a szegmensben a legtöbb konkurenciáját. A belső tér igazán varázslatos: az 1275 literes kapacitás egészen rendben van, lehajtott karfákkal 422 és 536 liter közt alakul a csomagtartó űrtartalma. Akárcsak az elődjénél, az ülések itt is előre dönthetőek. Megmaradtak az állítható pakolóterek is, az anyósülés előtt található fiók legalábbis túlélte a modellváltást.

Sajnos, a levehető és mosható üléshuzat már a Renault múltjához tartozik. És még egy ok, hogy foltmentesen tartsuk a belső felületeket: a középső konzol és a műszerfal is elég menőn néz ki. A karfák és a fejtámaszok keménynek hatnak, az ülések mértéktartóan süllyesztettek. A sport-programot az elegendő visszajelzés és a gördülékeny lendület jellemzi.

A különböző programok kevés ellenállást és több szabadságot kínálnak. Kedvencünk az erőteljes vezérlés, ami még akkor is jól működik, ha az utazási stílusunk egyébként nyugis. A Renault tompítója csak egy szintet ismer: a Captur mereven rugózik a kis egyenetlenségek fölött is, a kanyarokban túlságosan kileng. A kívánatos éppen ennek a viselkedésnek az ellentéte volna.

A duplakuplung-meghajtás hatékonyságába gyengébb pillanatok zavarnak be, ezen felül a 1,3 literes, négyhengeres motornak is vannak hátulütői: a hatfokozatú manuális váltó inkább a 131 lóerős teszt-aggregátorral harmonizálna.

Tesztautónk ára a fent jellemzett motorral 8 és félmillió forinttól kezdődik, ennyiért már nyomkövető asszisztencia és adaptív tempomat is elérhető hozzá. A vészfék-asszisztencia és a közlekedési tábla-felismerés ugyanakkor már a 6 millió forintos alapmodellnek is tartozéka.

Értékelés

Vezetési élmény 1/4

Gyenge, ám mérsékelten komfortos.

Halk és jól szigetelt.

Teljesítmény 2/4

1,3 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

130 lóerő (96 kW)

Max sebesség 195 km/óra

0-100 km/h: 9,6 s

Fogyasztás 3/4

5,5-5,7 liter (normál), 6,5 liter (a teszt során)

Ár 3/4

6 millió forinttól

A tesztautó értéke 8 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

A kompaktklasszikus aktuális kombiverziója

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Kisebb tér, azonos teljesítmény: leteszteltük az Audi E-Tron Sportbacket

Az Audi elektromos SUV-ja nem lett sportosabb, csak kitartóbb.

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Egy crossover a SUV, a kupé és a kompaktlimuzin közt