Még több hely a családnak: leteszteltük a Renault Captur-t
Az első generáció 2013 óta azt szállítja, amit a fiatal, gyermekes családok egy autótól elvárnak: sok heyet és kézenfekvő megoldásokat az elkerülhetetlenül felmerülő problémákra.
A modellváltással a Renault kibővítette a helykínálatot, ám kevesebbet találunk a megnyerő, apró részletekből. Ezt a több elektronikus asszisztencia és modern technikai platform kompenzálja. Összességében a mini-SUV jól felszerelt a hétköznapokban, habár néha a Clio technikai ikertestvéreként okozhat bosszúságot is.
A sportos sofőrnek nem a Captur a legjobb választás
4,23 méteres hosszával a Renault legkisebb SUV-ja lekörözi a szegmensben a legtöbb konkurenciáját. A belső tér igazán varázslatos: az 1275 literes kapacitás egészen rendben van, lehajtott karfákkal 422 és 536 liter közt alakul a csomagtartó űrtartalma. Akárcsak az elődjénél, az ülések itt is előre dönthetőek. Megmaradtak az állítható pakolóterek is, az anyósülés előtt található fiók legalábbis túlélte a modellváltást.
Sajnos, a levehető és mosható üléshuzat már a Renault múltjához tartozik. És még egy ok, hogy foltmentesen tartsuk a belső felületeket: a középső konzol és a műszerfal is elég menőn néz ki. A karfák és a fejtámaszok keménynek hatnak, az ülések mértéktartóan süllyesztettek. A sport-programot az elegendő visszajelzés és a gördülékeny lendület jellemzi.
A különböző programok kevés ellenállást és több szabadságot kínálnak. Kedvencünk az erőteljes vezérlés, ami még akkor is jól működik, ha az utazási stílusunk egyébként nyugis. A Renault tompítója csak egy szintet ismer: a Captur mereven rugózik a kis egyenetlenségek fölött is, a kanyarokban túlságosan kileng. A kívánatos éppen ennek a viselkedésnek az ellentéte volna.
A duplakuplung-meghajtás hatékonyságába gyengébb pillanatok zavarnak be, ezen felül a 1,3 literes, négyhengeres motornak is vannak hátulütői: a hatfokozatú manuális váltó inkább a 131 lóerős teszt-aggregátorral harmonizálna.
Tesztautónk ára a fent jellemzett motorral 8 és félmillió forinttól kezdődik, ennyiért már nyomkövető asszisztencia és adaptív tempomat is elérhető hozzá. A vészfék-asszisztencia és a közlekedési tábla-felismerés ugyanakkor már a 6 millió forintos alapmodellnek is tartozéka.
Értékelés
Vezetési élmény 1/4
Gyenge, ám mérsékelten komfortos.
Halk és jól szigetelt.
Teljesítmény 2/4
1,3 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor
130 lóerő (96 kW)
Max sebesség 195 km/óra
0-100 km/h: 9,6 s
Fogyasztás 3/4
5,5-5,7 liter (normál), 6,5 liter (a teszt során)
Ár 3/4
6 millió forinttól
A tesztautó értéke 8 és félmillió forint