Egy e-autó a hideg fejjel számítóknak: leteszteltük az új Opel Corsa e-t

Túl drága benzinnel utazni? Az igények megváltoztak, legalábbis az olyan autók esetében, mint az elektromos Opel Corsa.
Egy e-autó a hideg fejjel számítóknak: leteszteltük az új Opel Corsa e-t

A gyártó szerint a Corsa az Opel legsikeresebb modellje: majdnem minden negyedik eladott Opel egy Corsa. A elektro-verzió fej-fej mellett halad a benzin- és dízelvariánsokkal, így az autóba mindig éppen az a motor kerül, amit a vásárló rendel.

A Corsa-e egyetlen hátulutője, hogy kereken 300 kilóval nyom többet, mint a hasonló erejű benzines társa. Az akku süllyeszti a súlypontot, megváltoztatva ezzel autónk viselkedését a kanyarokban. Az elülső tengelyre 260 Newtonméternyi fordulatszám hat. Ezen felül az elektro-Corsa új hátsó tengelyt is kapott. Az erőfeszítések célja az volt, hogy az elektromos Corsában éppen olyan jól érezzük magunkat, mint a benzinesben.

Az Opel a belső téren nem igazán változtatott: néhány új gomb, pár elektrospecifikus menü az infotainment-rendszerben, és ennyi elég is. A csomagtartó kapacitása 309 és 267 liter között alakul. Felárért egy digitális display-t is kapunk, amin nyomon követhetjük az használati statisztikákat és az energia áramlását - ez azonban hamar unalmassá válik.

Az akku kapacitása 50 Kilowatt-óra. Olyan lassan ürül, hogy az Opel által megadott 337 kilométeres hatótávolság konzervatívnak tűnik: a fedélzeti számítógép szerint 100 kilométeren mindössze 12,3 KWh-t használunk el. Ez masszívan a gyártó által megadott 1,8 kWh-s normálérték alatt fekszik.

A futómű komfortosan van beállítva. Szériafüggően az elektro-csomaghoz tartozik a vezetésdinamikai kapcsoló is: ez szabályozza a motor erőleadását. 60 és 130 kW között “öko”, 80 és 220 közt “normál”. A sportmód minden teljesítményt igénybe vesz 100 kW és 260 Nm között. Aki hosszabb ideig, nagy sebességgel utazik az autópályán, az vélhetően nagyobb teljesítményt fog igényelni, mint mi a tesztünk során.

Összességében, a legtöbben nem fogjuk túl egzotikusnak érezni a Corsa-e-t. Ami jó hír, amennyiben az elektromos autózás át akar lépni a saját keretein. A listaár 10 millió 300 ezer forintnál kezdődik, 11 millió 300 ezer forintért pedig már jól felszerelt “First edition” változatot kapunk.

Kapcsolódó cikkek

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem a használati érték számít, hanem a megszokottól eltérő élmény

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

A kompaktklasszikus aktuális kombiverziója

Golf osztály extra csomagtérrel: leteszteltük a Hyundai i30 fastbacket

Golf osztály extra csomagtérrel: leteszteltük a Hyundai i30 fastbacket

A magasra nyíló hátsó ajtónak köszönhetően igazi egzotikum a maga nemében.