Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Egyetlen szegmense sem túl kicsi az autóiparnak ahhoz, hogy ne lehessen még egy új járműtípust belezsúfolni. A marketing így feltalálta a crossover fogalmát, és mivel a “cross”-t az angolban gyakran helyettesítik egy X-szel, a Kia a Ceed família legújabb tagját XCeednek nevezte el.
Három járműtípus, egy autó: leteszteltük a Kia XCeed-et

Az új Kia egy kicsit kompaktautó, egy SUV és egy kicsit kupé, ami egy meglepően hiánytalan csomagot alkot - derült ki a mindennapos tesztünk során.

Mélyebb súlypont, direktebb vezérlés

Az XCeed-et egy 1,6 literes, 136 lóerős turbódízelmotor hajtja. Nem gond, mert tökéletesen passzol a mintegy 1,5 tonnás súlyú autóhoz, különösen, ha a hétsebességes duplakuplung (DCT) is hozzátartozik. Már 1500 Touren környéki forgatónyomaték is elegendő, hogy magával rántsa a Crossovert.

A motor kényelmesen vált, a sebességváltás szinte észrevétlenül történik. A komfort árát a 7 fokozatú DCT a spontaneitással fizeti meg, ám az XCeed még ennek ellenére is sportosan halad. Erre szolgál a mélyebb súlypont és a direkt vezérlés is.

A sofőr és utasai jól elférnek a széles belső térben, amihez passzolnak az anyagok és pilótafülke kidolgozottsága is. Hátul még az 1,85 magas utasok is komfortosan ülnek. A lefelé ívelő tető legfeljebb csak beszálláskor okoz kényelmetlenséget, egyébként nem is tűnik fel.

A szegmenshez képest a pakolótér kissé magasan fekszik. Ha előredöntik, 426 liter fér be a csomagtartóba. Elegendő hely egy kompaktautónak, és ha a hátsó üléseket is előredöntjük, 1378 liter lehet belőle.

A Kia legnagyobb erénye a jó ár-érték arkány. Az XCeed bőséges felszereltséget nyújt ennyi pénzért: már az alapmodellben is találunk nyomtartó automatikát, ami figyelmezteti a sofőrt a fáradságra, tartja a távolságot és vészhelyzetben magától fékez. Ehhez számos komfortextra társul a szériától függően, amiért a konkurenciánál felárat kell fizetni. Persze, egy nagy X nélküli Ceed-hez kevesebbért lehet hozzájutni, ám az nem is ilyen “három az egyben” jármű.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Komfortos, jól teljesít hosszú szakaszokon

Teljesítmény 4/4

1,6 literes, négyhengeres turbódízelmotor

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 198 km/óra

0-100 km/h: 10,1 s

Fogyasztás 3/4

4,4 liter (normál), 5,5 liter (a teszt során)

Ár 3/4

7 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 12 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem kötelező a tető a csomagtartóra: leteszteltük a Cooper S Clubman-t

Nem a használati érték számít, hanem a megszokottól eltérő élmény

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

Leteszteltük az utolsó igazi Opel Astrát

A kompaktklasszikus aktuális kombiverziója